21.03.2016 r. w Starostwie Powiatowym w Wałbrzychu miały miejsce mediacje w sprawie formy finansowania bieżącej działalności jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy Czarny Bór. Organizatorem spotkania był Starosta Wałbrzyski Jacek Cichura. W spotkaniu oprócz przedstawicieli Straży Pożarnych, Prezesa Zarządu Powiatowego PSL Piotra Zimnickiego uczestniczyli radni Powiatu Wałbrzyskiego: Jarosław Buzarewicz oraz Stanisław Janor. W wyniku rozmów, z powodu nieobecności Wójta Gminy Czarny Bór Adama Góreckiego, uczestnicy spotkania wystosowali do Wójta list otwarty licząc na pozytywny jego odzew.
wtorek, 22.3.2016 09:18 ,źródło: Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu
Oświadczenie UG w Czarnym Borze w sprawie zarzutów dotyczących finansowania OSP
piątek, 25.3.2016 11:57 ,
Uczciwi nie muszą bać się dobrych zmian
Gmina Czarny Bór zagwarantowała w budżecie na funkcjonowanie Stowarzyszeń OSP kwotę 88 tys. złotych, które przekażemy w formie dotacji zgodnie z obowiązującym prawem, jak również statutami OSP. Na terenie Gminy Czarny Bór działa 5 stowarzyszeń OSP .....
Na terenie Gminy Czarny Bór działa 5 stowarzyszeń OSP z tego jedna OSP przyjęła dotację z Gminy Czarny Bór. Do chwili obecnej odbyło się sześć spotkań z przedstawicielami OSP w Gminie Czarny Bór, na tych spotkaniach złożyłem deklarację przejęcia obowiązków księgowo-rozliczeniowych. Wyniku tego został sporządzony aneks do umowy. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem stanowiska w tej sprawie. Gmina Czarny Bór zapewnia środki finansowe na utrzymanie jednostek w gotowości bojowej i te wydatki ma obowiązek kontrolować. Gmina Czarny Bór zapewnia lepszą ochronę przeciwpożarową mieszkańców w porównaniu do innych Gmin. Na przykład w powiecie wałbrzyskim są dwie gminy (Gmina Jedlina Zdrój, Gmina Szczawno-Zdrój), które nie posiadają żadnej jednostki OSP i PSP na swoim terenie, Gmina Głuszyca posiada jedną jednostkę OSP na blisko 9 tys. mieszkańców, a sąsiednia Gmina Boguszów Gorce (ok. 16 tys. mieszkańców) 2 jednostki. Wszystkich jednostek OSP w powiecie wałbrzyskim (8 Gmin) jest 16 z tego aż 5 w Gminie Czarny Bór. Przekazane jednostkom umowy zabezpieczają funkcjonowanie wszystkich jednostek OSP na terenie Gminy Czarny Bór.
Niestety do dnia dzisiejszego ani Ustawodawca ani szefostwo PSP nie określiło liczby jednostek OSP, które powinny zabezpieczać mieszkańców w poszczególnych gminach.
Podczas rozmów z miejscowymi strażakami, a nie działaczami i politykami, słyszę że dla nich najważniejsza jest służba i nie rozumieją podejmowanych przez działaczy i polityków z zewnątrz działań oraz „zastraszania” mieszkańców.
Mieszkańcy Gminy Czarny Bór mogą czuć się bezpiecznie !
Na podstawie
http://db.doba.pl/artykul/oswiadczenie-ug-w-czarnym-borze-w-sprawie-zarzutow-dotyczacych-finansowania-osp/10033/0
, 28-03-2016, odsłon: 2650
|